برند برایدون BRIDON یکی از شناخته شده ترین برند ها در زمینه تولید انواع سیم بکسل های مصرفی در صنایع سنگین می باشد. برند برایدون یک برند تولیدی کشور انگلستان می باشد که فعالیت خود را از اوایل دهه 30 میلادی و همزمان با پایاین جنگ جهانی اول آغاز نموده است.  برند برایدون با بهره گیری از بالاترین تکنولوژی های صنعتی و ماشین آلات پیشرفته به تولید ساختار های مختلف سیم بکسل مطابق با بالاترین استاندارد های کیفی می پردازد. علاوه بر ساختار های عمومی سیم بکسل تولید انواع سیم بکسل های چپگرد، سیم بکسل هایی با خواب لنگ Lang Lay، سیم بکسل های کامپکت COMPACT و سیم بکسل های الترا لود از دیگر تولیدات این برند شناخته شده می باشد.

بکارگیری ترکیبات آلیاژی فولادی با مناسب ترین کیفیت و تکنولوژی خاص برند برایدون در فراوری فلزات همراه با عملیات حرارتی پیچیده به تولید مفتول هایی با قابلیت های مکانیکی بسیار بالا در سیم بکسل های تولیدی این برند می انجامد. انجام تست های کشش، انعطاف و سایش بر روی کلیه محصولات تولیدی برند برایدون و آبکاری با بالاترین دقت و کیفیت که به افزایش ماندگاری سیم بکسل های تولیدی این برند می انجامد از دیگر مشخصات محصولات تولیدی این برند صنعتی می باشد.

سیم بکسل برایدون

لایه های پلیمری در سیم بکسل برایدون

یکی از مهمترین و خاص ترین مشخصات ظاهری و کیفی سیم بکسل برایدون استفاده از لایه های پلیمری به رنگ آبی رنگ مطابق با برند برایدون در بین استرند ها می باشد. البته برایدون تنها برندی در سطح دنیا نیست که از لایه های پلیمری به منظور جلوگیری از ایجاد سایش بین لایه ها و استرند های داخلی سیم بکسل استفاده کرده و برند های معتبر دیگری مانند سیم بکسل کاسار آمریکا CASAR نیز به کاربری این لایه ها به رنگ قرمز کاسار می پردازند.

سیم بکسل برایدون بر روی قرقره های چوبی دو لایه بسیار مستحکم همراه با پلاک فلزی که کلیه مشخصات مکانیکی سیم بکسل از جمله تنسایل و سختی سطحی بر روی آن قید گردیده است به بازار عرضه می شوند. بسیاری از استاندارد هایی که امروزه در زمینه تولید سیم بکسل های صنعتی بکار می روند توسط برند کاسار به ثبت رسیده و این برند بصورت مستمر در مشارکت با واحد های دانشگاهی به منظور بهبود کیفیت محصولات خود مطابق با آخرین دستاوردهای دنیای تکنولوژی می باشد.

سیم بکسل کامپکت برایدون

یکی از نمونه های سیم بکسل های پر کاربرد برایدون در کاربری های صنعتی سیم بکسل کامپکت می باشد. ساختار های متنوعی از سیم بکسل ها از جمله سیم بکسل های معدنی و حفاری و سیم بکسل نتاب با برند برایدون بصورت کامپکت تولید می شود. بکارگیری مفتول هایی با پروفیل تخت در بیرونی ترین لایه استرند ها که بالاترین میزان مقاومت سایشی را در تماس با سطوح خارجی پدید می آورد به همراه بکارگیری لایه های پلیمری در داخل که مانع از سایش بین لایه ای می شود در مجموع حداکثر مقاومت سایشی را برای سیم بکسل کامپکت برایدون پدید می آورد. در برخی از کاربری های خاص و امنیتی مانند اتصال تلکابین ها کاربری سیم بکسل های کامپکت برایدون در دستور کار بسیاری از مراکز راه اندازی تلکابین و ورزش های زمستانی قرار دارد.