در صنایع سبک و سنگین از سیم بکسل بعنوان ابزاری برای اتصال و لیفتینگ استفاده می شود. کاربری گسترده این قطعه صنعتی سبب می شود تا کارخانجات متعددی در دنیا به تولید سیم بکسل و اتصالات وابسته که تحت نام Rigging شناخته می شود بپردازند. بسیاری از متعلقات سیم بکسل ها در تولید اسلینگ های زنجیری نیز بکار گرفته می شوند. برند و کشور تولید کننده سیم بکسل یکی از فاکتور هایی است که بصورت مستقیم به کاربران اجازه انتخاب این محصول صنعتی را با اطمینان از کیفیت و طول عمر می دهد.

مفتول های بکار رفته در تولید سیم بکسل بالاخص سیم بکسل های فولادی در مراحل تولید و فراوری با روش های حرارتی سخت کاری می شوند. این روش ها محرمانه بوده و به تکنولوژی تولید کننده بستگی داشته و بر روی تنسایل مقاومت کششی سیم بکسل تاثیر مستقیم دارد. از این رو است که انتخاب سیم بکسل با برند های معتبر و شناخته شده تضمینی از کیفیت، طول عمر و امنیت را برای کاربران به همراه دارد. این امر در مورد سیم بکسل های استنلس استیل دارای اهمیت محدودتری می باشد چرا که گرید های بگیر و نگیر استنلس استیل دارای ترکیبات شیمیایی مشخصی بوده و فاقد عملیات سخت کاری حرارتی هستند.

برند های سیم بکسل فولادی و استیل

برخی از برند های تولید کننده سیم بکسل به تولید نمونه هایی خاص با قابلیت های خاص از این محصول صنعتی هستند. در این میان برند هایی چون برایدون BRIDON انگلستان و کاسار CASAR آمریکا که به تولید ساختار ها و نمونه های توربوپلاست، استراتو پلاست و … می پردازند شناخته شده تر هستند. سیم بکسل های تولیدی شرکت برایدون انگلستان برای به حداقل رسانی سایش بین لایه ای از ترکیبات پلیمری بین لایه های مختلف سیم بکسل استفاده می کند.

سیم بکسل آسانسوری گوستاولف

یکی از مطرح ترین و شناخته شده ترین برند های تولید کننده سیم بکسل برند گوستاولف آلمان می باشد که بصورت تخصصی در زمینه تولید سیم بکسل های آسانسوری 8 رشته فعالیت دارد. سیم بکسل گوستاولف از نوع آسانسوری در سایز های 8 الی 13 میلیمتر تولید می شود که در قطر های پایین تر با مغزی فولادی و قطر های بالاتر اغلب با مغزی کنفی مورد استفاده قرار می گیرد. سیم بکسل گوستاولف آلمان با تنسایل 1560 نیوتن بر میلیمتر مربع و در برخی موارد 1770 نیوتن بر میلیمتر مربع تولید می شود و بر روی سطح بیرونی استرند ها دارای یک نوار رنگی که از رنگ سبز برند GUSTAV WOLF استفاده می کند می باشد.

برند گوستاولف علاوه بر تولید سیم بکسل آسانسوری با ساختار های استاندارد 8X19 به تولید نمونه های اختصاصی خود به نام PAWO نیز می پردازد که دارای یک لایه استرند بیشتر بر روی مغزی بوده و هم به انعطاف و هم به مقاومت کششی کمک می کند. قیمت سیم بکسل گوستاولف آسانسوری نسبت به دیگر برند ها بالاتر می باشد که به سبب تکنولوژی بالاتر تولید طبق استاندارد کشور صنعتی آلمان است.

سیم بکسل کیس وایر کره KISWIRE

بزرگترین کارخانه تولید کننده سیم بکسل در سطح دنیا برند کیس وایر KISWIRE کره می باشد. در واقع وسعت این کارخانه به اندازه ای است که بعنوان بزرگترین کارخانه فراوری فولاد در کره جنوبی نیز می باشد. سیم بکسل کیس وایر کره در انواع بسیار متعدد شامل سیم بکسل آسانسوری، سیم بکسل حفاری، سیم بکسل نتاب و سیم بکسل های فولادی برای تولید اسلینگ ها تولید می شود.

برند کیس وایر به تولید سیم بکسل های کامپکت COMPACT حتی در سایز های مفتول ریز مانند سیم بکسل های نتاب که دارای تعداد استرند های بالایی هستند نیز می پردازد. دقت در تولید، فراوری مفتول هایی با کیفیت و تنسایل بسیار بالا و انجام تست های کیفی دقیق بر روی محصولات تولیدی از مشخصات کیفی سیم بکسل کیس وایر کره می باشد. در اغلب موارد محصولات تولیدی این برند در تست های آزمایشگاهی تنسایلی بالاتر از تنسایل اسمی مشخص شده توسط کارخانه را پاس می کنند که تضمینی از امنیت کاربری این محصول کره ای می باشد.

سیم بکسل یوشامارتین USHA MARTIN

کارخانجات تولیدی سیم بکسل با برند یوشامارتین USHA MARTIN أر کشور هند قرار دارد اما این برند در واقع یک برند انگلیسی بوده و تحت لیسانس انگلستان فعالیت می کند. سیم بکسل یوشامارتین اغلب از نوع فولادی به بازار عرضه می شود و در انواع مختلفی شامل سیم بکسل های حفاری و جرثقیل، سیم بکسل های فولادی اسلینگ و سیم بکسل نتاب اتصال تاور کرین ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم بکسل یوشامارتین در تولید بافت های قدرتمند و خاص سیم بکسل مانند بافت وارینگتون Warrington و بافت های ترکیبی وارینگتون سیل فعالیت گسترده ای دارد. تولید سایز های بزرگ سیم بکسل برای کاربری های سنگین صنعتی که گاهی تا سایز 64 میلیمتر نیز تولید می شوند از مشخصات تولیدی و کیفی برند یوشامارتین محسوب می شود. علاوه بر بافت های عمومی برند یوشامارتین به تولید سیم بکسل های معادن سنگ که تحت نام سیم بکسل مغزی شناخته می شوند و بصورت کامپکت COMPACT ,رضه می گردند نیز می پردازد.