مشخصات و قیمت بشکه گیر زنجیری

بشکه گیر در واقع ابزاری برای لیفتینگ و حمل بشکه می باشد. بر حسب متریال و شکل هندسی بکار گرفته شده در تولید بشکه از انواع و شکل های مختلفی بشکه گیر استفاده می شود. در صنایع با توجه به کاربری گسترده بشکه های فلزی در حمل مواد خام، نفت و محصولات و بشکه های پلی پروپیلن به منظور حمل و جابجایی اسید و مواد خورنده اغلب دو نوع بشکه گیر زنجیری و پایه ای دارای کاربری گسترده تری هستند.

بشکه گیر

در حمل بشکه های فلزی که داری یک لبه در قسمت بیرونی هستند از بشکه گیر زنجیری که نوعی ابزار اسلینگ است استفاده می شود. بشکه گیر زنجیری در واقع از دو رشته زنجیر G80 در سایز 6 میلیمتر استفاده می کند که در منتهی علیه بالایی به یک حلقه اسلینگ با طراحی خاص وصل می شود. این حلقه اسلینگ برای محدود کردن دامنه حرکت رشته های زنجیر دارای دو حلقه ریز در دو سمت می باشد که این ایجاد محدودیت در حرکت رشته های زنجیر به منظور به حداقل رسانی لرش، گردش و در مجموع خطر های ناشی از لنگر خوردن بشکه می باشد. رشته های زنجیر در منتهی علیه پایینی به دو قلاب به شکل فک منتهی می شوند. فک انتهای هر رشته زنجیر یک بخش ثابت و یک بخش متحرک داشته و در پشت لبه بشکه قفل می شود.

بشکه گیر 4 رشته

اغلب نمونه های بشکه گیر موجود در بازار بصورت 2 رشته زنجیر مورد استفاده قرار می گیرند. در حمل بشکه هایی که دارای محتویات مایع هستند اما با توجه به حرکت مایع در داخل بشکه لنگر بالایی در حرکت و لیفتینگ پدید می آید. در این نوع کاربری ها به منظور به حداقل رسانی حرکت مایعات در داخل بشکه از بشکه گیر های 4 رشته استفاده می شود که در واثع در هر 4 سمت از بشکه و در زاویه 90 درجه از یکدیگر قرار می گیرند. بدیهی است که قیمت بشکه گیر های 4 رشته بالاتر بوده و کاربری آنها محدودتر می باشد.ئ امنیت لیفتینگ بشکه های فلزی با محتویان مایع با استفاده از بشکه گیر 4 رشته طبیعتا بالاتر از بشکه گیر های 2 رشته زنجیر می باشد.