بی تردید قیمت سیم بکسل به عنوان یک ابزار صنعتی پر کار آمد در لیفتینگ تابع فاکتور های بسیاری می باشد بگونه ای که حتی سیم بکسل بکار رفته برای یک صنعت و حتی با یک سایز نیز میتواند قیمت های متغیری بر حسب نوع مغزی و البته برند تولید کننده آن داشته باشد. علاوه بر فاکتور های اصلی موثر بر قیمت سیم بکسل که در زیر قید میشوند نوع قرقره بکار رفته برای بسته بندی سیم بکسل، نوع و اعتبار سرتیفیکت و تست ریپورت نیز تاثیر بسزایی در قیمت سیم بکسل ها دارند. بازرگانی هاردوایر به مدیریت کیومرث قراچورلو همواره متعهد به ارائه محصولات با قیمت مناسب همراه با مشاوره رایگان قبل از خرید سیم بکسل و اتصالات مرتبط می باشد.

فاکتور های تعیین کننده قیمت سیم بکسل

چند فاکتوری که در زیر قید میشوند به ترتیب اولویت تاثیر بر قیمت سیم بکسل می باشند. شایان ذکر است که برخی از این موارد و فاکتور ها بصورت موازی و بسته به شرایط میتوانند تاثیر متفاوتی داشته باشند. بعنوان مثال اگر کشور تولید کننده و برند تولید کننده جزو فاکتور های اصلی تعیین کننده قیمت سیم بکسل باشد و متریال بکار رفته در ساختار و یا گرید جزو فاکتور های دیگر در مقایسه محصول کره ای با محصول آلمانی این کشور تولید کننده است که ارجحیت پیدا می کند اما در مقایسه محصول هندی با چینی متریال بکار رفته است که عامل موثر تری در قیمت سیم بکسل به شمار می آید.

  • 1. برند و کشور تولید کننده: در مقایسه قیمت سیم بکسل ها برند های اروپایی و آمریکایی بالاخص برندهایی که اعتبار جهانی دارند مانند گوستاولف، کاسار، برایدون و … از اولویت نخست در تعیین قیمت سیم بکسل ها برخوردار هستند بگونه ای که در مواردی با حساسیت بالای سیم بکسل قیمت آنها به بیش از 5 برابر قیمت محصولات متفرقف افزایش می یابد.
  • 2. متریال و تسایل: تفاوت بسیار زیادی بین قیمت متریال های بکار رفته در ساختار سیم بکسل ها وجود دارد. قیمت جهانی استنلس استیل بسیار بالاتر از فولاد می باشدو از این رو سیم بکسل های استیل قیمت بالاتری از سیم بکسل های فولادی دارند.
  • 3. سایز و نمره سیم بکسل: سایز و قطر سیم بکسل رابطه مستقیم با وزن واحد متر و میزان متریال بکار رفته در تولید سیم بکسل دارد و از این رو از فاکتور های موثر در قیمت سیم بکسل می باشد. شایان ذکر است وزن واحد متر سیم بکسل ها با بالا رفتن قطر بصورت لوگاریتمی بالا میرود و مثلا از سایز 10 به 12 افزایش قیمت بسیار کمتر از افزایش قطر از 22 به 24 است.
  • 4. مغزی و بافت: مغزی سیم بکسل ها چه فولادی باشد و چه استیل هم تاثیر مستقیم در وزن واحد متر آنها دارد و هم بر قیمت آنها بدین ترتیب که سیم بکسل های مغز کنفی قیمت پایینتری نسبت به موارد دیگر دارند. علاوه بر مغزی بافت های پیچیده تر نیاز به تکنولوژی پیشرفته تری داشته و زمان طولانی تر و نیروی انسانی بیشتری برای بافت طلب میکنند و از این رو قیمت سیم بکسل هایی با بافت های خاص بالاتر میرود
  • 5. نوع پوشش سطحی: سیم بکسل های فولادی مقاومت زیادی در برابر رطوبت ندارند و معمولا بصورت روغن اندود و یا گالوانیزه عرضه میشوند. نوع آبکاری سیم بکسل جزو فاکتور های تعیین کننده قیمت آن می باشد.
  • 6. سرتیفیکت و تست ریپورت: اینکه سیم بکسل توسط کمپانی های معتبری چون جی ال و بی وی تست شده و ریپورت داشته باشد نیز جزو عوامل تعیین کننده قیمت سیم بکسل ها محسوب میشود.

مقایسه قیمت سیم بکسل ها در سایز برابر

در سایز برابر فاکتورهایی چون نوع مغزی، جنس و متریال، بافت، پروفیل مفتول های استرند، نوع آبکاری و برند تولید کننده معیار تعیین قیمت سیم بکسل ها هستند. برخی از این موارد میتوانند به افزایش قیمت سیم بکسل تا چند برابر نیز بیانجامند حال آنکه برخی فاکتور ها تاثیر کمتری دارند. تاثیر این فاکتور ها بر قیمت سیم بکسل در سایز های مختلف میتواند وتفاوت باشد.  در زیر بصورت دقیق تر به تحلیل آنها می پردازیم.

قیمت سیم بکسل استیل

قیمت سیم بکسل های استنلس استیل

قیمت جهانی مفتول استنلس استیل 4 برابر بیشتر از قیمت جهانی فولاد است. بنابراین کاملا طبیعی به نظر میرسد که قیمت سیم بکسل استیل بالاتر از قیمت سیم بکسل فولادی باشد. اما با توجه که مفتول و متریال بکار رفته در ساختار سیم بکسل تنها بخشی از قیمت نهایی آن را شامل می شود قیمت سیم بکسل استیل هر چند بسیار بالاتر اما به 4 برابر قیمت سیم بکسل فولادی نمی رسد.

قیمت سیم بکسل کمپکت

قیمت سیم بکسل کمپکت

سیم بکسل های کمپکت در ساختار خود در لایه های خارجی از مفتولهایی با پروفیل بیضی و نزدیک به تخت استفاده می کنند بطوریکه در لایه خارجی سیم بکسل این مفتولها بصورت تخت دیده میشود که مقاومت سایشی بسیار بالایی به این ساختار سیم بکسل ها می دهد. با وجود متریال یکسان نسبت به سیم بکسل فولادی معمولی قیمت سیم بکسل کمپکت بالاتر می باشد.

قیمت سیم بکسل مغز فولادی

سیم بکسل های مغز فولادی که در صنایع مختلف استفاده میشوند دارای مقاومت کششی بسیار بلایی در مقایسه با سیم بکسل های مغز کنفی هستند. استفاده از مغزی فولادی سبب بالاتر رفتن وزن واحد متر و در نتیجه استفاده بیشتر از موارد اولیه فلزی میشود. از این رو در سایز برابر قیمت سیم بکسل مغز فولادی از قیمت سیم بکسل مغز الیافی بالاتر است.