مصرف سیم بکسل در عسلویه به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های صنایع نفت و پتروشیمی در ایران بسیار گسترده می باشد. به سبب شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و موقعیت مکانیکی سیم بکسل در عسلویه اغلب از جنس فولادی با آبکاری گالوانیزه و یا از جنس استنلس استیل مورد استفاده قرار می گیرد. عسلویه از شهر های صنعتی استان بوشهر می باشد و از قطب های اصلی صنعتی کشور می باشد. از این رو سیم بکسل در عسلویه علاوه بر کاربری های عمومی لیفتینگ در صنایع حفاری چاه های نفتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار های کاربردی سیم بکسل در عسلویه

بسته به نوع کاربری بافت ها، ساختار ها و سایز های مختلفی از سیم بکسل در عسلویه مورد استفاده قرار می گیرند. سازه های صنعتی ماشین آلات صنعتی شامل انواع ژنراتور ها، مولد ها، کمپرسور ها در کنار شیرا آلات بسیار قدرتمند صنعتی در عسلویه مورد استفاده قرار می گیرند که حمل و نقل و جابجایی در کنار جایگزینی آنها نیاز به ابزار آلات لیفتینگ و سیم بکسل های قدرتمند دارد. علاوه بر موارد مرتبط با لیفتینگ سیم بکسل در عسلویه بیش از هر کاربری دیگری بدر حفاری و صنایع مرتبط با نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات مکانیکی سیم بکسل در عسلویه

شرایط کاری سیم بکسل در عسلویه و در میادین نفتی و گازی اغلب با دمای بالای کاری و بارگذاری دائمی و سنگین مواجه می باشد و از این رو سیم بکسل در عسلویه نه تنها از جنس فولادی بلکه در اغلب موارد با تنسایل کششی بالایی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین دو مشخصه مقاومت حرارتی بالا و تنسایل کششی بالا در دسته مهمترین مشخصه های مکانیکی مورد نیاز سیم بکسل در صنایع نفتی می باشد. سیم بکسل فولادی با دارا بودن تنسایل بالا اغلب در دو ساختار 6X19 برای حفاری ها در عسلویه و با ساختار 6X36 برای اسلینگ ها و در حمل بار در عسلویه مورد استفاده قرار می گیرد.