سیم بکسل در رشت مرکز استان گیلان برای کاربری های مختلف اهم از ساحلی و دریایی، سازه ای و ساختمانی، معدنی و کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. سیم بکسل در گیلان هم از جنس فولادی با آبکاری سطحی گالوانیزه سرد و البته گالوانیزه گرم که مقاومت بسیار بالاتری نیز در برابر زنگ زدگی دارد مورد استفاده قرار می گیرد و هم از جنس استنلس استیل. استفاده از سیم بکسل استیل در رشت در سایز های مختلف و اغلب با دو ساختار 7X7 , 6X19 و در سایز های ریز از 1.5 میلیمتر به بالا به سبب خواص ذاتی مقاومتی که دارد کاربرد عمده ای دارد.

صنایع مصرف کننده سیم بکسل در رشت و گیلان

صنایع متنوعی در رشت و گیلان به مصرف سیم بکسل بعنوان اصلی ترین ابزار لیفتینگ می پردازند. شاید مهمترین و پر مصرف ترین کاربرد سیم بکسل در گیلان به سبب موقیعت جغرافیایی و سواحل وسیع دریای خزر باشد که نیاز به سیم بکسل در رشت و شهر های دیگر گیلان را برای سیم بکسل های دریایی در کشتی رانی ها، بندر گاه ها افزایش می دهد. علاوه بر ساختار های مختلف سیم بکسل دریایی سازه های سنگین و مراکز تفریحی تجاری استفاده از سیم بکسل در رشت بالاخص از نوع آسانسوری برای مراکز و ساختمان ها و مال ها و البته سیم بکسل نتاب تاور کرین ها را افزایش داده است.

سیم بکسل استیل در گیلان

آب و هوای بسیار مرطوب و شرجی رشت و گیلان نیاز به سیم بکسل استیل به سبب خواص ذاتی ضد زنگی که دارد را در این استان افزایش داده است. استفاده از سیم بکسل استیل در گیلان به مرکزیت شهر رشت در ساختار های مختاف و با گرید های 304 و 316 برای کاربری های ساحلی و دریایی بصورت انبوه می باشد. در صورت استفاده از سیم بکسل فولادی در رشت و گیلان اغلب آبکاری های سطحی گالوانیزه و گاهی روغن کاری سطحی برای جلوگیری از تماس مستقیم رطوبت به سطح سیم بکسل صورت می پذیرد.