جرثقیل های ماشینی که تحت نام کرین نیز شناخته می شوند در صنایع مختلف بالاخص در شهر سازی و ساختمان کاربری مختلفی دارند. بر روی جرثقیل های ماشینی از سیم بکسل های تمام فولادی با ساختار 6X37 استفاده می شود که نوع بافت آنها استاندارد یا به بیان دیگر قطر مفتول های بکار گرفته شده در تولید استرند های آنها با یکدیگر برابر است.

سیم بکسل فولادی بکار گرفته شده بر روی جرثقیل های ماشینی از جمله جرثقیل کاتو KATO و تادانو TADANO به سبب داشتن مقاومت کششی بسیار بالا اغلب از گرید های پر کربن فولاد مانند گرید 1770 N/mm2 و گرید 1960 N/mm2 تولید شده است که علاوه بر داشتن ترکیبات آلیاژی ویژه عملیات سخت کاری حرارتی نیز بر روی آن انجام شده است. ارتفاع کم سیم بکسل ارتفاع کرین ها در مقایسه با تاور کرین ها که برای لیفتینگ بار تا ارتفاع بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند تفاوت در دو ساختار سیم بکسل نتاب تاور کرین و سیم بکسل فولادی 6X37 کرین ها را سبب می شود.

سیم بکسل جرثقیل ماشینی

کاربری سیم بکسل 6X37 بر روی وینچ برقی

یکی دیگر از کاربری های سیم بکسل تمام فولادی با ساختار 6X37 بر روی وینچ های برقی می باشد. در واقع بر روی وینچ های سیم بکسلی تک فاز از سه ساختار شامل ساختار سیم بکسل نتاب، سیم بکسل تمام فولادی 6X37 و سیم بکسل های هفت لا کنف در سایز های مختلف استفاده می شود. در تناژ وزنی بالا ترجیح بر استفاده از سیم بکسل 6X37 ، بر روی وینچ هایی با ارتفاع لیفتینگ بالا ترجیح به استفاده از سیم بکسل نتاب و بر روی وینچ هایی که قطر درام کم دارند از سیم بکسل هفت لا استفاده می شود.