برند کروزبی Crosby یکی از شناخته شده ترین برند ها در زمینه تولید انواع زنجیر، قلاب، شگل و اتصالات لیفتینگ می باشد. محصولات کروزبی آمریکا در واقع اولین محصولات اتصالی زنجیر و سیم بکسل ثبت شده در دنیا هستند که در گرید های بالای فولادی تولید می شوند. امروزه از محصولات کروزبی بالاخص انواع زنجیر و اتصالات زنجیر کروزبی آمریکا در صنایع سنگین کشتی رانی، فولاد، ساختمان، معدن و حمل و نقل استفاده می شود. مقاومت کششی بسیار بالا، مقاومت سایشی بسیار بالا و قابلیت عملکرد در شرایط سخت محیطی از مشخصات کیفی محصولات کروزبی آمریکا Crosby می باشد. محصولات و اتصالات کروزبی بر روی انواع جرثقیل برقی و دستی با برند های آمریکایی نیز یافت می شود.  محصولات کروزبی در ایران اغلب بصورت کارکرده یافت می شوند اما نمونه های وارداتی آن ها بصورت نو و همراه با سرتیفیکت نیز در برخی سایز ها در فروشگاه هاردوایر موجود می باشد. کیفیت محصولان کروزبی آمریکا بگونه ای است که بسیاری از استاندارد های کیفی محصولات از جمله اتصالات زنجیر و سیم بکسل توسط این برند تبیین شده اند. فناوری بسیار بالای محصولات کروزبی سبب شده است که این محصولات از پیش از جنگ جهانی دوم بعنوان اتصالات لیفتینگ پایه در صنایع نظامی و دریایی کشور آمریکا مورد استفاده قرار گیرند.

زنجیر و اتصالات کروزبی

زنجیر کروزبی Crosby

یکی از اصلی ترین محصولات برند آمریکایی کروزبی زنجیر کروزبی است. زنجیر G80 برند کروزبی با تنسایل مقاومت کششی 800 مگاپاسکال بر روی بسیاری از تجهیزات لیفتینگ تولیدی کشور آمریکا از جمله جرثقیل دستی و برقی و پولیفت با برند های آمریکایی از جمله عملیات  و YALE اتصال پیدا می کند. زنجیر G80 فولادی کروزبی اغلب به صورت گالوانیزه سرد مورد استفاده قرار گرفته و مقاومت کششی و سایشی بسیار بالایی دارد. درصد کربن متوسط و عملیات حرارتی سخت کاری که تا دماهای مشخص در سرعت های مشخص انجام می گیرد عامل افزاینده قابلیت های این گرید از زنجیر کروزبی است. برند کروزبی از محدود برند هایی در دنیا می باشد که به تولید زنجیر لیفتینگ بار در گرید های بالاتر از G80 می پردازد که این گرید ها عبارتند از:

اتصالات فولادی کروزبی

انواع قلاب S، قلاب هرز گرد، قلاب ثابت زنجیر، انواع حلقه اسلینگ و شگل ها از اتصالات کاربردی کروزبی Crosby هستند. اتصالات کروبی نه تنها از متریال و عملیات حرارتی ویژه ای سود می برند بلکه در طراحی نیز مطابق با بالاترین استاندارد های بین المللی طراحی می شوند بگونه ای که در صنایع سنگین دریایی از اتصالات کروزبی به شکل قلاب و شگل تا تناژ 250 تن نیز استفاده می شود.

قلاب و شگل کروزبی (شگل نعلی شکل و شگی یو) در گرید های بالای فولادی G100 , G120 نیز تولید می شوند که در اتصالات زنجیر بار برداری فولادی در همین گرید ها مورد استفاده قرار می گیرند و در کاربری اسلینگ های زنجیری بسیار سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. سایز های اتصالات فولادی کروزبی از آنجایی که طبق استاندارد ASTM آمریکا تولید می شوند اغلب اینچی می باشند.